Binecuvantare celor ce vin! Bless those who are coming!

Cărţile pot fi găsite în Bucureşti la librăriile Eminescu, Sophia, Humanitas şi sunt difuzate în România de reţelele Supergraph, Librăriile Humanitas, Alfa şi Omega şi altele.
Din martie 2015 Arca Învierii își continuă activitatea în cadrul Editurii OPT.



Pliant editorial

Pliant editorial

vineri, 30 mai 2014

Tarkovski. Filmul ca rugăciune, ediția a IV-a, actualizată și îmbunătățită

A apărut la Editura Arca Învierii

 

Cu 11 capitole în plus și dezvoltări substanțiale ale capitolelor existente. 
  • Aşa-zisele profeţii ale lui Tarkovski
  • motivul real al îmbolnăvirii şi morţii cineastului
  • scandalul Rerberg
  • crâmpeie din pasiunile ezoterice
  • noi poveşti despre cenzura de partid şi despre distribuţia clandestină a filmelor interzise
  • mesajele ascunse ale filmelor Nostalgia şi Sacrificiul
  • lucrările necinematografice

 328 de pagini (cu 60 de pagini în plus față de edițiile a II-a și a III-a), format 22 x 14,5. 

Cartea poate fi achiziționată în București de la Librăria Eminescu (B-dul Regina Elisabeta nr. 16) și Librăria Sophia (str. Bibescu Voda 19), uneori și de la Librăriile Humanitas ( (cu un telefon sau o cerere înainte), iar în țară, de la librăriile alimentate de rețelele Supergraph și Librăriile Humanitas (cu un telefon sau o cerere înainte); sau direct de la Editură

Presa:
http://www.hotnews.ro/stiri-cultura-16996396-lansare-carte-libraria-mihai-eminescu-tarkovski-filmul-rugaciune.htm 
http://www.sapteseri.ro/blog/2014/04/lansare-de-carte-la-libraria-mihai-eminescu/
http://bucuresti.24fun.ro/evenimente/tarkovski__filmul_ca_rugaciune-31319.html 
http://www.cinemagia.ro/stiri/se-lanseaza-cartea-tarkovski-filmul-ca-rugaciune-25487/
http://www.ziarulstiintelor.eu/stiri/2014-04/tarkovski.aspx
http://www.scoaladecinema.ro/2010/06/spatiul-sacru-in-filmele-lui-andrei-tarkovski-2/

Fragment din Cuvântul înainte la ediția a IV-a:

      Aceasta este o carte vie, care a cunoscut mai multe ediţii şi îşi găseşte în fiecare an noi cititori şi adepţi, lansând mereu noi discuţii şi fluxuri ale interpretării; cu toate acestea, nu am simţit nevoia până acum să-i aduc modificări substanţiale... Cu toate că adunam an de an noi observaţii şi comentarii pe marginea operei lui Tarkovski, născute din dialogurile de seară cu cinefili şi specialişti din toate colţurile ţării şi din diverse centre culturale ale planetei, adunaţi împreună de aceleaşi uimiri, cristalizate în aceeaşi dragoste. O dragoste – philia – conlucrată sinergic, an de an, între mine, cititori, Tarkovski, cu tot universul său de filiaţii (profesionale, sangvine, subtile şi foarte subtile) şi Dumnezeu, îşi căuta o nouă formă de expresie. Hotărârea de a publica o ediţie actualizată şi îmbunătăţită mi-a fost provocată de acumularea acestor sinergii, în momentul când am simţit că ele reconfigurează, treptat, cartea iniţială într-o structură cu aceeaşi geometrie, dar mai bogată, mai armonioasă, mai profund polifonică.
      O mulţime de detalii biografice, controversate, incomode sau pur şi simplu lămuritoare, pe care le dădusem la o parte în primele ediţii, de dragul rigorii şi limpezimii teoretice a discursului, dar şi pentru că le-am considerat nerelevante în context, îşi cereau dreptul la viaţă, revendicându-şi condiţia de parte integrantă a corpus-ului indestuctibil dintre persoana creatoare şi operă, spre a echilibra intenţionata punere în umbră a persoanei din primele ediţii. Câtorva dintre ele, celor mai necesare pentru înţelegerea corpus-ului opus-persoană, le-am dat dreptul la viaţă în acest nou volum, ... ca argumente pentru mai subtila înţelegere a penumbrelor şi straturilor fundale, inerente ca sarea, piperul ori ca principiul amar în alchimie (sau în vechea ştiinţă a parfumurilor), pentru consolidarea unei mari opere şi unui destin nepereche. 
   ...Este aceasta o nouă carte? Nu, pentru că ideile majore şi structura ideatică şi discursivă sunt aceleaşi, la fel ca şi titlul, care o reprezintă la fel de fidel; da, pentru că întregeşte considerabil – cu analize şi informaţii substanţiale şi cu concepte noi – teoria poeticii sacrului la Tarkovski şi biografia regizorului, pentru a avea dreptul să trăiască în mâinile cititorilor alături de ediţiile anterioare.

Elena Dulgheru 


3 comentarii:

  1. un comentariu, cu sfială:
    http://christian-articole.blogspot.ro/2014/04/filmul-ca-rugaciune.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Va multumesc, domnule Christian, pentru eleganta si elevata recenzie, pe care imi voi permite sa o postez. V-am rasfoit blogul. Scriitura d-voastra, inteligenta, sensibila si bine exersata, ar merita din plin paginile unei reviste literare. Imi pare rau ca va pastrati in anonimat (dar inteleg ca si aici exista anumite avantaje si delicii). Va raspund relativ tarziu intru cat consult cu ritmicitate mai rara blogul editurii. Il actualizez mult mai des pe cel personal.

      Ștergere
  2. Cartea dvs despre Tarkovski e o mare bucurie ppentru mine. Il iubesc pe Tarkovski de la 12 ani. Andrei Rubliov e filmul meu preferat, am si scris despre el. Va multumesc din inima si va iubesc, pentru mine Tarkovski e o bucurie continuă și cartea dvs e o splendoare!

    RăspundețiȘtergere